Thursday, August 4, 2011

ramadhan ke4 ; aku dikampung halaman =)

salam ramadhan karem =)

hari ni mlm pertama aku berterawikh di kg halaman serambi mekah =)

plan ngn mama hajat di hati nk pegi smayang kt masjid telipot tp xjd sbb dah terlewat.. kalau nk pegi kene siap2 stengah jam awal sbelum isyak~ so decide pegi masjid kg sebelah... =)

pak imam yg mengimamkan terawikh tu dah sedap dh bacaannye..

cukup makhratnya.. wlaupun 20 rakaat..xterasa lama...

tp yg membuatkan aku panas sgt tu... apekejadahnya ade org duk vacuum kapet time smyg terawikh???xde ke mase lain?? xagak2 pulak nk labur pahala... terganggu kekusyukan jemaah2..pastu aku hairan sgt..diorang sume suke duk blakang xnk penuhkan saf kt depan.. xnmpak ke free2 je Allah nk bg pahala kt kite...ish2.. tp aku bkn la baik sgt nk komplen2.. tp fikir la dgn logik akal...dh tu..satu lagi.. si pak imam tu dh seting time baik punya...lps witir terus baca doa..tp ade jgk yg terus bgn n balik tanpa mengaminkan doa bersama imam...ape salahnya amik masa sekejap berdoa kpd Allah.. (mungkin diorang doa smbil drive?or smbil beli rojak kt kedai berdekatan?mungkin...)....

mcm2 betul la manusia di akhir zaman ni..

semoga Allah menjauhkan kita semua dr perkara2 yg sia2...


habis pasal terawikh..

--------fullstop-------




mama jatuh motor tadi... balik dr umah mek...

serius kelam kabut aku..sbb mase tu mama bwk motor then aku tlg ttp pintu pagar..

tekejut aku tiba2 mama terpress motor laju smpai terbalik sbb ade pasir...Ya Allah.. tuhan je la yg tahu perasaan aku masa tu...tp nasib baik mama xde luka2... cume aku dpt rasa dia sakit blakang n sakit urat.. time tu aku rase nk lepuk2 je adik bongsu aku.. sbb dia la.. kalau x, xjd der mcm ni.. ada ke patut dia bwk kete pegi masjid..sbb nk angkut member2.. padahal ada je motor.. member2 pn ada motor..aku xphm la knape mesti dia menyusahkan mama.. dia mmg xreti nk pikir mn baik n mana buruk..bkn kecik lagi..dh form5.. tp still nk menyusahkan mama n selalu buat mama risau..aku rase dlm ramai adik beradik dia la yg paling susah utk dikawal.. dh la spm dh nk dekat..aku tgk xpernah nk bukak buku kt umah.. asyik2 ngn fixie dia tu.. xpn main laptop.. mn nk ade bukak buku.. hisyam..hisyam...tlg la berubah.. =(





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...