Tuesday, July 5, 2011

motivasi diri; membina jiwa serasi


wah..hebat buku ni... byk resepi2 yg wajib kita tahu tentang pasangan kita.. sebelum meniti alam rumahtangga..alah..xkira lah lambat lg ke...dh xlama lagi ke.. jodoh.. kita xtahu bila.. so persediaan tu penting.. pointnya disini adalah....

"Cinta memang memualkan tetapi cinta juga manis untuk ditelan. Cinta yang meloyakan itu tersedia untuk orang yang sanggup menelannya tetapi cinta yang enak itu ada untuk mereka yang sudi menjamahnya."

"Perangai lelaki bukanlah buruk sangat, kalau anda tahu bagaimana mendepani dan menanganinya anda bukan saja disayangi secara jujur bahkan mungkin disanjung-sanjung sepanjang hayat."

"Hidup adalah kesanggupan menerima seadanya tetapi dalam masa yang sama berusaha untuk mencapai yang terbaik."

"Seorang yang sentiasa menjaga pengamalan agama dikira sentiasa unggul, dia tidak tua masih semakin muda oleh banyaknya amalan. Biarpun fizikalnya berubah dan wajahnya turut mengalami perubahan, hakikatnya dia seorang yang tuntas. Andainya dia sentiasa melakukan peningkatan dia sentiasa menjadikan dirinya terpandang."

byk lagi point2 yg menarik yg perlu kita semua tahu..xkira lah.. org yg dh berumahtangga ataupun belum... untuk membina satu hubungan yang berpanjangan..cubalah untuk menyelami dunia mereka..yang semangnya "mcm2!"...

2 comments:

Eirfy Oth said...

salam.

Awk, bleh sy tau apa tajuk lagu yg tgh play kat blog awk ni tak? Sedap lagu ni.

Tima kasih :)

rindu madinah said...

Boleh aje cik indah andika =)
lagu tu azimat bonda(fareast).. siap skali lirik lagi kt entri yg lps.. hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...