Wednesday, June 29, 2011

hari ni..setelah 8 tahun berlalu.. =)


hari ni..aku buat keje gila...tp ok jgk rsnya... =) xde la gila sgt pn... disbbkan stremix kt umah dh kena terminate.. (xgune pnye org yg curik kabel..aku doakan korang sume mati kena panah petir!padan muka!) sbb diorang la internet kt umah slalu xde..lps tu papa wat keputusan terminate je..byr saje2 tp xdpt guna...baik terminate..ada brodband pn menyusahkan idup... so...ak tnpa berfikir pjg..drpd terperap kt umah..aku terikir utk mencipta sesuatu yg baru..hihi.. best jgk bwk laptop pegi perpustakaan awam kelantan...pegi sorg2 plk tu...dh lama kaki xjejak kt tmpat tu.. sgalanya sama je...xde perubahan...mcm 8tahun dlu jgk =) tp xde la aku igt tajuk buku yg ada sama ke x..cume yg aku pasti semua buku kt situ mmg dah out date kot... edisi lama2 je n kebanyakan dlm bahasa melayu...tp ok la..ade wifi.blh wat keje kt sini..suasana pn best...sgt best.. =) sorg2 kt situ pn ok..xde nk kacau life org..ade pakwe pn mcm xde..eh,ape kaitan plk... tp yg pasti aku rs aku nk pegi lagi esok..sbb td aku bwk laptop adik aku icam..dh siap cucuk plug sume dh..aku lupe pasword laptop tu..hishhhh..dh la adik aku kt skolah time tu..nsib baik ade backup surf pakai hp je..hihi..tp beberapa minit pastu hp aku off plk...abes betri..huhu nasib..nasib...ape lagi..angkat punggung balik la...hihihi sebelum aku merepek ntah ape2.. sempena 27 rejab ni....marilah kita same2 mengingati peristiwa isra' mikraj...

Peristiwa Israk dan Mikraj itu merupakan ujian dan mukjizat yang membuktikan kudrat atau kekuasaan Allah s.w.t. Allah telah menunjukkan bukti-bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya kepada Baginda s.a.w.

Mafhum Firman Allah S. W. T. : “Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al-Masjidil Haram ke Al-Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat.” (Surah Al-Israa’: Ayat 1)....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...