Thursday, June 30, 2011

aku yg mengharap..

Mengapa apabila diminta mengajak kebaikan..
aku malu dan segan...
takut dikata macam bagus..
Tetapi.. apabila diasak dengan keburukan..
Aku menambah tanpa dipinta....
supaya nampak sangat setia kawan..

Ketika diseru kepada kebaikan..
Cepat-cepat aku terfikir.."ini betul ke tidak?"
Tetapi... waktu aku disogok dengan keburukan..
Tanpa berfikir aku menyahut...

Apabila aku diajak ke tempat yang baik..
Banyak sungguh urusan aku yang belum selesai..
Namun..apabila aku diajak ke tempat buruk..
Cepat2 urusan lain ditangguhkan..

Apabila aku ditimpa ujian..
Cepat2 aku melatah..
Tapi.. apabila aku memperoleh kurnia..
Lambat sekali aku mengucap syukur...

Begitulah aku...
Semakin meningkat usiaku..
Makin lalai aku padaMu....
Ya Allah..berikanlah aku tarbiyyahMu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...