Thursday, December 16, 2010

kucing dan hidupku...

aku bukan xsuka kucing..tp aku alah dgn bulunya...ntah dr mana dtg..kaki dia dh pijak2 kt merata2 tempat....biarla ape je org nk kata.....

sedangkan kita sume dah maklum dgn gelaran Abu Hurairah r.a. adalh kerana kegemarannya bermain dengan anak kucing. Diceritakan pada suatu masa ketika Abu Hurairah r.a. bertemu Rasullullah S.A.W. dia ditanyai apa yang ada dalam lengan bajunya. Apabila dia menunjukkan anak kuching yang ada dalam lengan bajunya lantas dia digelar Abu Hurairah r.a. oleh Rasullullah S.A.W. Semenjak itu dia lebih suka dikenali dengan gelaran Abu Hurairah r.a..

kt sini aku nk ceritakan al-kisah mengenai sekor kucing kt umah aku...
kucing ni bkn la kucing peliharaan keluarga kami.. nm pn xde...aku panggil dia miau je..hik2..pd aku tu je bahasa yg kucing tu paham....

dipendekkan cerita, ak mmg rimas dgn kucing ni.... miau ni reti nk makan je keje...aku br je bg mknn kt dia...10 minit lps tu...ade je dia menyemak..bunyi miau tu sgt merimaskan aku.... tp aku still jgk bg mknn kt dia sbb xnk dgr dia memekak....ak byk jgk membebel dgn kucing ni..wlaupn bahasa yg ak ckp tu belum tentu dia paham.....

tp dia lah hero dirumah krn dia suka carik tikus....bila dh dpt tikus..dia belasah secukupnya...
mase tu aku dpt rasakan dia mmg hero.....!

suatu hari.....
ak nmpk dia muntah.....dlm hati aku dh cukup takut kalo2 kucing ni kena racun... sbb dia dah mkn tikus yg dh terkena racun tikus...kesian pulak kat miau ni...dia nmpk cengkung...

dua hari...
kucing ni dah tak muncul2...

tiga hari...xnmpk batang idung..
mn pegi kucing ni???

sah dah....dia dah mati.....
aku sunyi....aku dh xdapat membebel kt kucing ni diwaktu aku kesunyian
aku dh xdpt nk goreng nasi kt dia (yg dcampur mcm2 jenis,udang kering,ikan bilis,dan ape je yg ade dlm peti sbb ikan dah xde stok nk bg kt dia.hihi)

aku sedih..mama pn sedih...tiap kali mknn xabes...xde dh yg nk habiskan mknn tu....
tp aku still jgk simpan kepala ikan yg xabes tu....mn tau kucing tu masih hidup....mn la tau kn....?

pagi esoknya....
kucing tu ada kt tangga dapur!!!!!! hidup lg rupanya dia....... =)
aku menghembus nafas lega....
terus mama bg kpala ikan yg aku simpan tu kat miau...hehe




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...