Wednesday, April 29, 2009

Ape yg aku fikir??


Semalam, Selasa, tepat pukul 15:35:07 pm aku dpt satu msg dari seseorang yang mengatakan dia akan berkahwin pada tarikh keramat 7 julai 2009. Aku sedikit tersentak dengan khabar berita yg tak disangka2.. Walaupun hakikat sebenar aku bukanlah syok sgt kat dia..tp dulu dia pernah bg harapan kat aku..Walaupun sebenarnya harapan tu aku buat endah tak endah jer...hehe.. Rupanya dia kahwin atas dasar keluarga yg jodohkan...alhamdulillah tu adalah jodoh dia... semoga itu adalah terbaik utk dia.. Time tu aku betul2 terfikirkan dgn seorang lelaki yg aku dambakan dari dulu lagi walaupun aku tahu aku langsung tidak layak utk dia..dia da byk beri harapan utk aku secara langsung atau tidak...dah byk dia tlg aku...dari dulu smpai sekarang..aku sgt menghargai pertolongan dari dia.. Mungkin dia anggap aku adik..dan mungkin tidak??tp perhubungan kami tergantung mcm tu jer..dan semua ni tak patut berlaku kerana aku akan melukai hati sahabat aku sendiri kalo perhungan kami menjadi realiti..tak mungkin... tp yg pasti dia yg dulu bukan lg dia yg skrg...Dan aku pasti suatu hari nnt aku jugak akan dpt msg yg sama seperti yg aku dpt semalam yg menjemput aku ke majlis perkahwinan dia..

Moral value: Jgn percaya sgt cakap lelaki..huhu.. konon nak tunggu laa... tp last2 kawen ngn org lain..satu lagi, benda sirius ni diorang anggap main2 jer.. tapi mungkin kematangan kita yg dpt membezakan mane yg serius atau tidak...hurmm...takotnya..~~

11 comments:

nisah said...

weh sapa laki 2...
2 la laki ni susah nk caya skit...
huhuhu...

rindu madinah said...

aduhai..llk yg pernah sy ceritakan kt awak la..tak sangka dia nak kawen dah..nnt sume lelaki yg muncul dlm hidup sy kawen blako dh nisah weh..

nisah said...

x pe cik farah...
nnt ada yg lebih baik menanti kt...
kt tunggu n lihat je la k...
jgn terburu-buru...
huhuhu...
andai dia tercipta untuk kt msti x kn lari pnya...
huhuhuhu...
berfalsafah plak sy ni...

cinta1 said...

cik farah yang comel...suma ni dugaan...mana tau nanti farah akan dpt lelaki yang lebih baik lagi...kak za pun disebabkan percaya ckp laki yang kita anggap boyfren tersyg akhirnya pun sampi skrang membujang...die pulak yang kawin...sedih sampai sekrang..hati belum terbuka untuk sesapa lagi..don't worry...you'll found 'him' one day!!

rindu madinah said...

nisah: sampai skrg tengah menanti sape la mr.right saya...hehehehe

kak za: amin.. semoga kita dpt lelaki yg lbh baik kn kak za..hurmm.. hope kak za pn tabah menghadapi dugaan.. kita tggu je la..jodoh kita sudah ditetapkan di loh mahfuz..kn3?hehe

Niena_Ismail said...

Adik2 ku trsyg. Jodoh dan ptrmuan smuanya dah ditentukan. Kadang kala jodoh kita sbenarnya ada depan mata, tapi tak perasan. Tak mengapa pada jodoh yg dah pergi itu, jgn ditangisi lagi.
Zaman skarang rasanya tdk menjengkelkan kalau women yg approach dulu, ada ketikanya sang lelaki itu sendiri yg takut mendekati.

rindu madinah said...

huhu..suspen giler sape la jodoh den ni hah..hehehe..
sape la calon yg botuah tu eh..hehehe

esty honyiest said...

moga ada yg terbaik u kawanku sorang ni..
weh..setiap kali aku upload gamba hok ada mu u masuk blog..mesti x bleh..sungguh...aku x tau bkpo..

rindu madinah said...

mu ni gak..nak chat masuk je la ruang chat yg disediakan...ni ruang utk feeling..hehehehe
(mu wat la ruang chat dkt blog mu tu..senang org nk komen..hehe)
xpola..xdop rezeki aku nk wujud dlm blog mu agaknya..hehe

esty honyiest said...

hehe...x reti la nk wak ruangan chat tu..ahxz...x leh nk explore byk sgt ni...ngah xm..
aku nk tulun mu cr mr. right ke mu pon x dok weh..huhu...klu aku leh tulun aku tulun doh..
aku suka komen cinta 1...

rindu madinah said...

jodoh..jodoh...
biarla mase yg berlalu ni berlalu begitu saje..lama2 nnt smpai la jodoh kite..ntah2..org yg aku dh lame knl n tak terlintas lnsg nk kawen ngn die tup2 jd laki aku.. adoooiiiii....mr.right..mr.right..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...